Κυριακή, Ιουνίου 04, 2006

24/5/2006 ΑΠΟΦΑΣΗ της Γενικής Συνέλευσης όλων των σχολών του Ρεθύμνου

Συνάδελφοι & συναδέλφισσες,
Μπορεί τις μέρες του Πάσχα, οι δουλειές και το πανεπιστήμιο να ήταν κλειστά όμως κάποιοι ένοιωσαν άνετα αυτή την περίοδο που δεν είχαν τους εργαζόμενους και τη νεολαία να κινητοποιούνται. Η υπόθεση "Καραμανλής vs εργαζόμενοι και νεολαία" έχει όμως συνέχεια και αναμένονται εξελίξεις και κινήσεις εκατέρωθεν…

Στην εργασία, μετά τον καταιγισμό των αλλαγών στις ΔΕΚΟ, στο ασφαλιστικό των Τραπεζών, την απελευθέρωση των ωραρίων, ακολουθούν οι δηλώσεις Γκαργκάνα περί κοψίματος των πρόωρων συντάξεων και μείωση των εργοδοτικών εισφορών, εξαγγέλλονται νέα κλεισίματα εργοστασίων, ενώ χαρακτηριστική είναι η επαίσχυντη υπογραφή σύμβασης ΓΣΕΕ – ΣΕΒ σε βάρος των εργαζομένων, για πενιχρές αυξήσεις τη στιγμή που οι τιμές στα είδη πρώτης ανάγκης και στο πετρέλαιο βρίσκονται στα ύψη, και εργασιακή ειρήνη τη στιγμή που μια σειρά από εργασιακοί κλάδοι προσπαθούν να κινητοποιηθούν.

Στην εκπαίδευση, το υπουργείο προχωρά την πολιτική της απαξίωσης του πτυχίου και ως εκ τούτου της μείωσης των όρων ένταξης του αποφοίτου στην εργασία, της "κολλεγιοποιήσης" των πανεπιστημίων, της πειθάρχησης του φοιτητικού κινήματος, της λειτουργίας των ιδρυμάτων με βάση τη λογική της αγοράς. Πρώτο στόχο του έχει θέσει την υλοποίηση των νόμων (ΔΟΑΤΑΠ, ΙΔΒΕ, "Αξιολόγηση"), και θέλει σήμερα να το πετύχει με τη συγκρότηση της ΑΔΙΠ αλλά και την ίδρυση ΙΔΒΕ τουλάχιστον σε μερικά πανεπιστήμια. Ακόμα θέλει να προχωρήσει την πολύ σημαντική διαδικασία της αναθεώρησης του άρθρου 16, για την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων και την αναγνώριση των ΚΕΣ, παρά τις αντιδράσεις των φοιτητών το τελευταίο διάστημα ενάντια στην ίδρυση μη κρατικού ΑΕΙ. Ενώ οι εκπρόσωποι του υπουργείου, του ΠΑΣΟΚ και της κυβερνητικής πολιτικής στα πανεπιστήμια, το ΕΣυΠ, η επιτροπή των "8 σοφών" συντονισμένα καταθέτουν (δήθεν από ανεξάρτητες μελέτες) τις προτάσεις τους για αλλαγές στο ΝΟΜΟ – ΠΛΑΙΣΙΟ.

Το ΕΣΥΠ προειδοποιεί… (κ το υπουργείο θα ψηφίσει)

Πλούσια υπήρξε η δράση του ΕΣΥΠ το τελευταίο διάστημα, αφού αποφάσισε να εκδώσει το τελικό του πόρισμα. Γίνεται φανερό από την πρώτη του κιόλας ανάγνωση ότι οι προτεινόμενες αλλαγές έχουν σαφή προσανατολισμό από τη μία να προχωρήσουν άμεσα νέες αντιδραστικές τομές, κ από την άλλη να πιεσθεί το πανεπιστήμιο να εφαρμόσει τις μεταρρυθμίσεις σε όλα τα ζητήματα (προπτυχιακά, μεταπτυχιακά, έρευνα, αξιολόγηση, δια βίου μάθηση). Την ίδια στιγμή, 5 με 7 Μαΐου διεξάχθηκε η σύνοδος των πρυτάνεων με μοναδικό θέμα τις αλλαγές στο νόμο – πλαίσιο, και ακολούθησε η αντίστοιχη δημοσίευση των "ιδεών" τους. Πόσο διαφέρουν άραγε από τις 'ιδέες' του εξαίρετου κ. Βερέμη;

Τι μας επιφυλλάσει το μέλλον και πιο συγκεκριμένα πλέον (με νομοσχέδιο);

· Ελαστικό Άσυλο: φαίνεται εδώ η προσπάθεια να καταργηθεί το ιστορικότερο ίσως κεκτημένο του φοιτητικού κινήματος, του δικαιώματος του δηλαδή να παλεύει και να διεκδικεί με κάθε μέσο χωρίς να καταστέλλεται. Την άρση του ασύλου θα αποφασίζει το πρυτανικό συμβούλιο (χωρίς την ανάγκη για σύμφωνη γνώμη φοιτητή) με σχετική πλειοψηφία. Γαλλία ερχόμαστε…
· Διαγραφή των φοιτητών μετά τα Ν+2 ή Ν+3 χρόνια: η διαγραφή από μόνη της διαμορφώνει ένα άλλο πλαίσιο λειτουργίας του φοιτητή. Κάτω από τη πίεση της, θα επιδιώκουμε να λειτουργούν όλα "ομαλά" στη σχολή, να μην χάνουμε μαθήματα κ εργαστήρια, θα εντατικοποιούμαστε περισσότερο, θα αρνούμαστε την αξία της συλλογικής πάλης, των Γενικών Συνελεύσεων κλπ. Ενώ, θα οξύνει και τους ταξικούς φραγμούς αφού πολλοί από εμάς θα παρατάμε τις σπουδές για να βγούμε στη δουλειά όταν δεν τα βγάζουμε οικονομικά. Βέβαια, όσοι από εμάς εργαζόμαστε και απολαμβάνουμε πλήρους ασφαλιστικής κάλυψης (!!!), ή όσοι 'ανταποδίδουμε' την παρουσία μας στη σχολή (είμαστε καλά παιδιά δηλαδή) δουλεύοντας (στα κάτεργα των καθηγητών ή σε υπηρεσίες της σχολής;) ή περνώντας μαθήματα θα μπορούμε να διακόπτουμε τη σχολή για περιορισμένο χρονικό διάστημα και να επανερχόμαστε μετά!! Μας σκέπτονται…
· Κατάργηση του δωρεάν συγγράμματος και εισαγωγή της βιβλιοκάρτας: η κατάργηση του δωρεάν συγγράμματος σημαίνει άμεσα στην ίδια την μείωση των φοιτητικών παροχών (βλ. και μετακίνηση, ενοίκια στις εστίες). Στα πλαίσια της ανταποδοτικής λειτουργίας του πανεπιστημίου, καμία φοιτητική παροχή πλέον δεν θα δίνεται εάν δεν επιστρέφει "κέρδος" (είτε ακαδημαϊκό π.χ. να περνάμε τα μαθήματα μας για να έχουμε 1000€ είτε καθαρά οικονομικό π.χ. να πληρώνουμε τα βιβλία). Θέλουμε δωρεάν βιβλία για όλους τους φοιτητές και καθορισμένη ύλη διδακτέα και εξεταστέα για να είναι η εκπαιδευτική διαδικασία συγκεκριμένη, να μην εντατικοποιούμαστε και να μπορούμε να 'ελέγχουμε' τον καθηγητή στην διδασκαλία και στην εξέταση…
· Εισαγωγή manager: ο θεσμός των manager δείχνει με τον πλέον φανερό τρόπο την προσπάθεια του υπουργείου να ελέγχει τις σχολές. Ένας manager στις σχολές, αναζητεί πόρους (κράτος, εταιρίες), προγραμματίζει και προωθεί τη χρηματοδότηση στη βάση κάποιων κριτηρίων που οι εταιρίες, το υπουργείο ή οι μηχανισμοί αξιολόγηση του θέτουν (οικονομική ανταποδοτικότητα – επιχειρηματική λειτουργία). Είναι δηλαδή ο επίσημος ΄πολιτικός' εκπρόσωπος του υπουργείου μέσα στα ιδρύματα, ο οποίος δεν θα ελέγχεται από κανέναν μας!!!
· "Καθολική" ψηφοφορία των φοιτητών για τις πρυτανικές εκλογές – μείωση ποσοστού: Επί της ουσίας πρόκειται για μια ενίσχυση λογικών συνδιαχείρισης με τους πρυτάνεις, για μια προσπάθεια να αποδυναμωθεί και να ενσωματωθεί το φοιτητικό κίνημα, και να χτυπηθεί η αυτόνομη συνδικαλιστική έκφραση των φοιτητών, η οποία θα καταλήξει να μεταφέρει τη καθηγητική διαφθορά σε όλο το φοιτητικό σώμα, οδηγώντας σε πελατειακές σχέσεις όχι μόνο παρατάξεων – καθηγητών (που δεν λύνεται με τέτοια μέτρα αλλά με επί της ουσίας αλλαγή του τρόπου που γίνεται η διεξαγωγή της πολιτικής κουβέντας μέσα στους συλλόγους) αλλά και οποιασδήποτε ομάδας φοιτητών – καθηγητών.
· Θεσμοθέτηση "συνηγόρου" του πανεπιστημίου: ενός προσώπου που θα αναλαμβάνει να εφαρμόζεται το "γράμμα του νόμου", μετατρέποντας ουσιαστικά πολιτικά ζητήματα σε 'νομικίστικα', το αν έχει δικαίωμα π.χ. ένας Σύλλογος να διακόψει τη συνεδρίαση ενός Τμήματος.
· Γραφείο διασύνδεσης α' ετών φοιτητών: θα φροντίζει την ομαλή 'μετάβαση' των νέων από το λύκειο στο πανεπιστήμιο, διδάσκοντας το πανεπιστημιακό "σαβουαρ βιβρ" με ψυχολογική υποστήριξη και βοήθεια εύρεσης εργασίας (!). Εμμέσως πλην σαφώς θέλει από τη μία να χτυπήσει από νωρίς τη λογική της δωρεάν μέριμνας, αλλά και να 'προετοιμάσει' κατάλληλα (για ποιον;) το νέο φοιτητή στο κλίμα του πανεπιστημίου…

Στο δρόμο που χάραξε η Σορβόννη…
Συνεχίζουμε με μαζικές συνελεύσεις – πορείες και κινητοποιήσεις!!!
Παλεύουμε για:
· Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία για όλους
· Ένα πτυχίο ανά γνωστικό αντικείμενο – Καμία Διάσπαση των Σχολών – όχι στους 2 κύκλους! – όχι ειδίκευση στο πτυχίο
· Κανένας οριζόντιος και κάθετος διαχωρισμός – κατάργηση των ΚΕΚ, ΙΕΚ, ΚΕΣ κλπ.
· Λιγότερη δουλειά – δουλειά για όλους μόνιμη και σταθερή – όχι στη μερική απασχόληση, τις ελαστικές σχέσεις
· Ισχυρά επαγγελματικά και εργασιακά δικαιώματα – όλα τα δικαιώματα στο πτυχίο
· Κατάργηση των αντι-εκπαιδευτικών νόμων (ΔΟΑΤΑΠ, ΙΔΒΕ, Αξιολόγηση, ECTS, Διεθνές Πανεπιστήμιο)
· Να μην κατατεθεί νομοσχέδιο για τον Νόμο – Πλαίσιο
· Να μην προχωρήσει καθόλου η αναθεώρηση του συντάγματος και η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων
· Να διαλυθούν ΕΣυΠ και σύνοδος πρυτάνεων
· Να παραιτηθεί ο πρύτανης Γιάννης Παλλήκαρης για την εμπλοκή του στην παράνομη παραπομπή του καθηγητή Στέλιου Αλεξανδρόπουλου στο πειθαρχικό συμβούλιο

Καλούμε το φοιτητικό σύλλογο σε:
· ΚΑΤΑΛΗΨΗ των σχολών στις 24 – 29 Μάη
· Συμμετοχή στην πορεία και τον αποκλεισμό του ΥπΕΠΘ στην Αθήνα στις 25 Μάη. Κάλεσμα σε κάθε φορέα για μία και ενιαία πορεία
· Πορεία στο Ρέθυμνο το Σάββατο 27 Μάη, 12:00 το μεσημέρι στο Δημαρχείο και αποκλεισμός του κεντρικού δρόμου. Να ανοίξουμε το θέμα στην κοινωνία
· Συντονισμός και εκδηλώσεις με άλλους συλλόγους φοιτητών και καθηγητών
· Μαζική παράσταση στη Σύγκλητο. Να πάρουν θέση
· Δημιουργία πλατιάς, ανοιχτής επιτροπής που θα συντονίζει την ενημέρωση του κόσμου, την υλοποίηση των κινητοποιήσεων του συλλόγου στη βάση του πλαισίου
· Νέα Γενική Συνέλευση τη Δευτέρα 29/5 για να αποφασίσει ο σύλλογος τις περαιτέρω κινητοποιήσεις του

Δεν υπάρχουν σχόλια: