Κάθε μέρα στις 12:00 πραγματοποιείται ανοιχτό συντονιστικό της κατάληψης στην αίθουσα Δ3-7Α
Κυριακή 28/1
- 21:00 (Δ3) Προβολή ταινίας: "Το τρίο της Belleville". Oργανώνεται από την Κινηματογραφική Λέσχη Φοιτητών Ρεθύμνου (Κ.Λ.Φ.Ρ.)
- 14:30 (Δ2α) Εκδήλωση: "Καταλήψεις - Απεργίες. Αριστερά και προοπτική. Διοργανώνεται από την Πρωτοβουλία Γένοβα 2001
- 17:30 (Δ2α) Εκδήλωση: "Αντιπολεμικό Κίνημα. Τέσσερα χρόνια κατοχή στο Ιράκ". Διοργανώνεται από την Πρωτοβουλία Γένοβα 2001
- 18:30 (Εργατικό Κέντρο): Ανοιχτή σύσκεψη του συντονιστικού της κατάληψης ΑΕΙ Ρεθύμνου με το Εργατικό Κέντρο, συνδικάτα και φορείς του Ρεθύμνου
- 21:00 Προβολή ταινίας: "Τhe Corporation". Διοργανώνεται από την Πρωτοβουλία Γένοβα 2001
- 14:30 (Δ2α) Εκδήλωση: "Λατινική Αμερική: Μία ήπειρος σε εξέγερση". Διοργανώνεται από την Πρωτοβουλία Γένοβα 2001
- 15:00 (αίθουσα πολιτικής επιστήμης) Αντιμάθημα: "Μια κοινωνική προσέγγιση των Κόμικς". Διοργανώνεται από το ΔΙΚΤΥΟ
- 17:30 (Δ2α) Εκδήλωση: "Κίνημα και τέχνη". Διοργανώνεται από την Πρωτοβουλία Γένοβα 2001
- 19:30 (Λιμάνι Ρεθύμνου): Συμβολικός αποκλεισμός των λιμανιών της Κρήτης από τους φοιτητικούς συλλόγους Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου για φτηνά εισιτήρια και καθημερινή σύνδεση του Ρεθύμνου-Πειραιά (βλ. τις δύο φώτο)
- 21:00 Προβολή ταινίας: "Το τελευταίο ταγκό στο Παρίσι". Διοργανώνεται από την Πρωτοβουλία Γένοβα 2001
- ΠΑΡΤΥ (μετά την ταινία)
- 15:00 (Δ2α) Αντιμάθημα: "Εθνικό κράτος: η εθνική παιδεία ως η θεμελιώδης δομή ανάπτυξης του κεφαλαίου και των επιχειρήσεων". Διοργανώνεται από μέλη του συντονιστικού
- 18:00 (Δημαρχείο Ρεθύμνου): Πανεκπαιδευτικό - πανεργατικό συλλαλητήριο ενάντια στην αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος και την κατάθεση του νέου Νόμου-Πλαισίου
- 20:30 (Δ3) Παρουσίαση έργων γνωστών φωτογράφων με θέμα το γυμνό. Διοργάνωση από τη Φωτογραφική Ομάδα Φοιτητών Ρεθύμνου
- 22:30 (Δ3) Προβολή ταινίας: "Παράδεισος Τώρα". Θα προηγηθεί παρουσίαση του Παλαιστινιακού Ζητήματος (http://dromoianatolis.blogspot.com)
- 15:30 Εκδήλωση: "Κινητοποιήσεις και Καταλήψεις της περιόδου 1991-93 και η δολοφονία του Νίκου Τεμπονέρα". Θα προβληθεί video - χρονικό από την δολοφονία του Ν. Τεμπονέρα. Εισηγήτρια: Δήμητρα Ντρέκη. Διοργανώνεται από τα Αριστερά Σχήματα
- 19:00 (Ξενία) Παρέμβαση της Κατάληψης στην εκδήλωση με θέμα "Αναθεώρηση του άρθρου 16 κι εκπαιδευτική αναδιάρθρωση: Γιατί αντιστεκόμαστε" που συνδιοργανώνουν οι Ενιαίοι Φορείς Διδασκόντων Φιλοσοφικής και Κοινωνικών Επιστημών, η Επιτροπή κατά της αναθεώρησης του άρθρου 16 και η Πρωτοβουλία μελών ΠΑΣΟΚ ενώντια στην αναθεώρηση του άρθρου 16
- 19:00 (Δ3) Θεατρικό παιχνίδι. Διοργανώνεται από τη θεατρική ομάδα "Σκηνή και Σαπούνι"
- 22:00 Κρητικό γλέντι με τους μουσικούς: Μηνά Μπαμπάτση (λαούτο), Άρη Κορνελάκη (λύρα)
- 14:30 ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΑΕΙ ΡΕΘΥΜΝΟΥ
16 σχόλια:
Ερωτηση: (Κατι το οποιο απευχομαι να γινει) ποτε αναμενεται,και εαν εχει προγραμματιστει, να ψηφιστει η αναθεωρηση του αρθρου 16 και ο νομος πλαισιο απο την παρουσα κυβερνηση;
Ευχαριστω
Epeidi i koinovouleytiki pliopsifia ND kai PASOK einai mallon arketi gia na psifistei to arthro 16 kai to pio pithano einai na ginei, exete skeftei pos tha antidrasete s'ayti tin periptosi?
Στις 25/2 είναι η πρώτη ψήφιση στη Βουλή. Αν ψηφιστεί με 181 βουλευτές χρειάζεται 151 βουλευτές στην επόμενη αναθεωρητική βουλή για να ψηφιστεί η αναθεώρηση. Αν ψηφιστεί τώρα με 151, νομίζω πως χρειάζεται 181 για να ψηφιστεί (αυτό το δεύτερο δεν το λέω σίγουρα, διότι δεν ξέρω πώς ορίζεται μία Βουλή ως 'αναθεωρητική'). Οπότε το άρθρο είτε ψηφιστεί η αναθεώρησή του τώρα, το παιχνίδι δεν τελείώνει. Για ψήφιση βέβαια μιλούσαν και το καλοκαίρι και στις 20/12.
(Όποιος ξέρει κάτι άλλο από αυτά που γράφω, να τα ανεβάσει)
YPOMONH..META THN KATARGHSH TOY AASYLOY UA FATE KALAAAAA...
ΟΥΤΕ ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ ΟΥΤΕ ΑΝΑΒΟΛΕΣ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΑΣ. ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΤΕ ΠΙΑ ΟΤΙ ΕΙΣΤΕ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΜΕΙΟΨΗΦΙΑ ΚΑΙ ΟΤΙ ΠΡΠΕΕΙ ΝΑ ΣΕΒΕΣΤΕ ΟΛΟΥΣ ΕΜΑΣ.
Κατ' αρχήν συγχαρητήρια για την ιστοσελίδα σας. Δείχνει ότι έχετε δουλέψει πραγματικά και ότι αγωνίζεστε. Το αν είναι δίκαιος ο αγώνας σας είναι άλλη ιστορία. Κατά τη γνώμη μου δεν είναι. Γίνεται όμως να μάθουμε πότε τελειώνει αυτή η κατάληψη γιατί θέλω να τελειώνω με το κακόμοιρο το μεταπτυχιακό μου. Ευχαρίστώ πολύ. Συνεχίστε τον αγώνα σας. Τίποτα δεν είναι άσπρο μαύρο!
<......Τα ίδια τα μη-κρατικά / ιδιωτικά πανεπιστήμια θα λειτουργούν με βάση τα κριτήρια της αγοράς. Αυτή η λογική θα επεκταθεί και στο δημόσιο πανεπιστήμιο το οποίο θα πιέζεται να λειτουργήσει, ακόμη περισσότερο, στα ίδια πλαίσια ανταποδοτικής και επιχειρηματικής λειτουργίας ..>
ΥΠΟΜΟΝΗ ??? ΓΙΑ ΠΟΙΟΥΣ ΑΝΑΦΈΡΕΣΤΕ ? ΜΉΠΩΣ ΕΝΝΟΕΊΤΑΙ ΤΟΥΣ ΞΕΠΟΥΛΗΜΈΝΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΑΝΑΜΕΣΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΠΟΥ ΔΥΣΤΗΧΩΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΚΑΠΗΛΕΥΟΝΤΑΙ ΤΟΥΣ ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΟΥΣ ΘΕΣΜΟΥΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΤΟ ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟ ΔΥΝΑΤΟΝ ΤΟ ΠΤΥΧΙΟ ΤΟΥΣ Ή ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΣΟΥΝ ΤΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΤΟΥΣ ?
Στο κάτω κάτω της γραφής γιατί να ενδιαφέρονται για τις συνέπειες που θα υποστούν οι υπόλοιποι μας σε περίπτωση που θα περάσει το νομοσχέδιο. Αυτοί θα έχουν πάρει το πτυχίο ή θα έχουν τελείωσει το μεταπτυχιακό τους και θα πούνε ΑΝΤΙΟ στους υπόλοιπους μας .Η ειρωνεία είναι πως μπαίνουν και στην ιστοσελίδα και ρωτάνε να μάθουν πότε τελειώνει < αυτή η κατάληψη > , γιατί τα καημένα θέλουν να τελειώνουν με τα κακόμοιρα μεταπτυχιακά τους. Προσοχή. ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΑΝΑΜΕΣΑ ΜΑΣ.
Απάντηση
Ο ΝΟΜΟΣ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΆΣΕΙ.Φυσικά και δεν θα το επιτρέψουμε να γίνει. Γιατί έστω και αν έχετε πουληθεί και κοιτάτε μόνο το ατομικό σας συμφέρον και παρόλο που μας βρίζετε και αποκαλείτε ΚΛΙΚΕΣ και κοινωνικη μειοψηφία τα πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια , το πανεπιστήμιοΑθηνών, το ΑΠΘ, το Πανεπιστήμιο Πατρών, τα Πανεπιστήμια Κρήτης και Ιωαννίνων, τους φοιτητές , τους πανεπιστημιακούς, τους καθηγητές
τους δασκάλους και τις γενικές συνελεύσεις , ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΠΡΟΧΩΡΟΥΜΕ ΚΛΙΜΑΚΩΝΟΝΤΑΣ ΣΕ ΜΑΖΙΚΕΣ ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ οι οποίες θα αποτυπώσουν την μάχιμη εναντίωση μας. ΘΑ ΠΡΟΧΩΡΟΥΜΕ στις πλέον μαζικές πορείες και ΘΑ καταδείξουμε την μαζικότητα και την πλειοψηφική απεύθυνση του αγώνα μας.
ΕΝ ΣΥΝΤΟΜΙΑ
{.......Δεν πρέπει να αφεθεί κανείς να πιστεύει ότι η κατάληψη είναι δουλειά κάποιων επαγγελματιών !! Η κατάληψη θα πρέπει να είναι ζωντανός οργανισμός και για να διατηρηθεί ως τέτοιος χρειάζεται την παρουσία ΟΛΩΝ ΜΑΣ !!! }
Με τη σκληρή γλώσσα που χρησιμοποιείς αγαπητέ συνάδελφε δεν καταφέρνεις να συγκεντρώσεις κόσμο στην κατάληψη, αν αυτός είναι ο στόχος σου. Αυτό που συμβαίνει συνάδελφοι μάς αφορά όλους. Για τις γενιές που έρχονται μετά από εμάς. Και ο Χριστόδουλος στη Χούντα για το πτυχίο του ανησυχούσε. Δε λέω ότι ο αγώνας εδώ είναι ανάλογου μεγέθους, αλλά ενδεχομένως να έχει απώλειες. Ενδεχομένως να χάσουμε μισό χρόνο από τη ζωή μας για να σώσουμε το πανεπιστήμιο για τα παιδιά και τ'ανίψια μας (για όσους δε θέλουν να κάνουν παιδιά). Αν περάσει αυτός ο σχεδιασμός τώρα, οι επόμενοι από εμάς θα γνωρίσουν ένα άλλο πανεπιστήμιο και δε θα μπορούν να αγωνιστούν για κάτι που δε γνώρισαν. Ότι είναι να γίνει, πρέπει να γίνει τώρα. Η κατάληψη σε αυτή τη φάση δεν είναι ούτε καν επιλογή: ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ
Αγαπητε συνάδελφε
Έχεις δίκαιο.Αν και τελευταίως κάποιοι έχουν θίξει με αρκετό θράσσος το θέμα του ασύλου και παράλληλα αποκάλεσαν την κατάληψη και τους αγώνες που δίνονται σαν ΦΡΟΥΤΟ ,σαν ΑΠΛΗ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ , σαν ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΜΕΙΟΨΗΦΙΑ και ΚΛΙΚΕΣ , εντούτοις ο τρόπος και ο τόνος που έδωσα την απάντηση μου θα έπρεπε να είναι λιγότερο σκληρός και πιο πρέπον. ΑΝ άθελα μου έθιξα αρκετούς απο εμάς (και ελπίζω όχι την κατάληψη ), το έκανα επειδή απλά κάποιοι πέρασαν αρκετά τα όρια και δεν σεβάστηκαν. Όμως το ΘΑΡΡΟΣ απο το ΘΡΑΣΣΟΣ (αν και βρίσκονται πολύ κοντά το ένα με το άλλο ) τα διαχωρίζει μια λεπτή γραμμή που όλοι μας πρέπει να σεβόμαστε (συμπεριλαμβανομενου και του εαυτού μου ).
Εν συντομια
ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΛΗΨΗ
ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΙΣ ΘΥΣΙΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΚΟΠΟΥΣ
ΜΕΣΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΘΑΡΡΟΣ
Παιδιά διεκδικείτε τα ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ αλλά με λάθος τρόπο. Κλείνετε ένα χώρο πολιτισμού, δημοκρατίας & προόδου. Ενα πραγματικά ιδιοφυές άτομο θα μπορούσε να βρει καποιον άλλο τρόπο άσκησης πολιτικής απο τους φοιτητές.
Με τοση προπαγανδα διαρκειας απο τα ΜΜΕ η κοινη γνωμη αμφιβαλλω για το αν ειναι μαζι σας. Επισης κανενας που δηλωνει υπερ της αναθεωρησης δεν εχει διαβασει επακριβως το τι προκειται να ψηφιστει, για να καταλαβει το τι παιζεται πισω απο τις πλατες μας.
Η Ελλαδα ελπιζει πολλα απο τους νεους της. Αυτοι που κυβερναν τους θελουν ερμαια προπαγανδας και πελατες.
Gnvrizoyme ti apofasise h genikh syneleysh gia tis katalipseis?
SYNEXIZONTAI MEXRI THN EPOMENH PARASKEYH
<.... Ενα πραγματικά ιδιοφυές άτομο θα μπορούσε να βρει καποιον άλλο τρόπο άσκησης πολιτικής απο τους φοιτητές....>
Απάντηση
Ενα πραγματικά ιδιοφυές άτομο όπως ο κος Ευγένιος Αγγελόπουλος ( μέλος της Συσπείρωσης Πανεπιστημιακών ) και τόσοι άλλοι Πανεπιστημιακοί είχαν βρεί ένα τρόπο άσκηση της πολιτικής τους . Απεργούσαν!
Αρθρο
<...Απεργούμε για την αξιοπρέπεια. Τη δικιά μας, της Παιδείας μας, της κοινωνίας μας. Αξιοπρέπεια, η οποία εξευτελίζεται.
Απεργούσαμε και πέρσι τέτοια εποχή. Ζητούσαμε, αφενός την κατάργηση του επιδοματικού χαρακτήρα των αμοιβών μας1, που οδηγεί σε εξευτελιστικές συντάξεις, κι αφετέρου, την οικονομική ενίσχυση των πανεπιστημίων.
Σταματήσαμε την περσινή απεργία δεχόμενοι το διάλογο που μας πρότεινε η κυβέρνηση. Εκπρόσωποι της ΠΟΣΔΕΠ, της ομοσπονδίας μας, κι εκπρόσωποι των υπουργείων Παιδείας και Οικονομίας συζητούσαν. Αρκετούς μήνες. Τον Απρίλη διαμορφώθηκε η τελική κυβερνητική πρόταση, που την προσυπέγραψαν οι εκπρόσωποί μας, με πλήρη συνείδηση ότι αποτελούσε συμβιβασμό, δηλαδή υπαναχώρηση από τα αιτήματά μας.
Δεν είμαστε χαζοί. Γνωρίζαμε ότι η κυβέρνηση προσπαθούσε να κερδίσει χρόνο. Ξέραμε ότι οι πολιτικοί στηρίζονται συχνά στην έλλειψη μνήμης, ότι υπήρχε ο κίνδυνος οι προτάσεις να ξεχαστούν. Απλά, εμείς μνήμη έχουμε. Και μνήμη, και κρίση, και συνέπεια. Λόγω επαγγέλματος.
Σεπτέμβρης λοιπόν, κι η κυβέρνηση "ξεχνάει" τελείως το πόρισμα της Επιτροπής Διαλόγου (δηλαδή τη δικιά της απριλιανή πρόταση). Για τους μισθούς δεν δίνει ούτε τα μισά. Για τα Πανεπιστήμια, ακόμα χειρότερα: Όχι μόνο δεν υπάρχει καμία αύξηση2, αλλά ο υπουργός μας, στο Βερολίνο, υπόσχεται στους ευρωπαίους ομόλογούς του τη ντεφάκτο κατάργηση του δημόσιου χαρακτήρα των πανεπιστημίων μας και τη μετατροπή τους σε επιχειρήσεις συμβαλλόμενες με το Υπουργείο έναντι έργου, σε τετραετή σχεδιασμό. Κι αυτή τη σχέση υπάλληλου-εργοδότη τη βαφτίζει "ενίσχυση της αυτοτέλειας των πανεπιστημίων". Χωρίς ντροπή.
Ακρογωνιαίος λίθος αυτής της πολιτικής, το νομοσχέδιο για την "Αξιολόγηση και διασφάλιση ποιότητας" των ΑΕΙ. Όποιος το διαβάσει καταλαβαίνει ότι το νομοσχέδιο δεν ασχολείται με την αξιολόγηση καθαυτή παρά μόνο για τα μάτια του κόσμου. Κύριο μέλημά του είναι να ιδρύσει μια επιτροπή, πολιτικά ανεύθυνη, με έναν πανίσχυρο πρόεδρο, που να χρησιμεύει στον υπουργό (ή στην κυβέρνηση γενικότερα) σαν επιτελείο, σαν άλλοθι, ή σαν πόλος απορρόφησης του δημόσιου χρήματος. Μια ελεγχόμενη δομή εξουσίας, παράλληλη προς το υπουργείο. Στην καλύτερη περίπτωση η επιτροπή αυτή θα λειτουργήσει σαν τιμητική αργομισθία για τα μέλη της. Όπως συνέβη με τη συμβουλευτική επιτροπή από εξέχοντες συναδέλφους (μεταξύ των οποίων κι ο σημερινός πρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου), που όρισε ο σημερινός υπουργός μόλις ανέλαβε καθήκοντα, και για την οποία κανείς δεν ξανάκουσε ποτέ τίποτε, απόσο τουλάχιστον εγώ ξέρω.
Αξίζει να σημειωθεί η υπουργική διγλωσσία. Στο προοίμιο του νομοσχεδίου, για εσωτερική κατανάλωση, δηλώνεται ότι η αξιολόγηση γίνεται μόνο για να βελτιωθούν τα ιδρύματα. Καθόλου για να μοιραστούν χρήματα. Αντίθετα, στους Ευρωπαίους δηλώνεται ότι η αξιολόγηση ελέγχει τα ΑΕΙ ως προς τις «συμβατικές» υποχρεώσεις τους - κι επομένως βοηθά την κατανομή των κονδυλίων, τη διαφάνεια κτλ.
Το υπουργείο δεν λέει αλήθεια και στους δύο. Αντίθετα, ψέματα και στους δύο μπορεί να λέει, και σε μας και στους κουτόφραγκους. Χρήματα θα μοιραστούν, αλλά αξιολόγηση δε θα γίνει επί της ουσίας (ή μόνο σπανίως, για τα μάτια). Θα μοιραστούν κατόπιν διαγκωνισμού πελατειακών σχέσεων.
Αν πράγματι ήθελε το υπουργείο να αποδεσμεύσει την "αξιολόγηση" από τη μοιρασιά των χρημάτων, θα τόκανε. Προτάσεις γι αυτό υπάρχουν (ως δάσκαλοι, κάτι ξέρουμε από αξιολόγηση). Μια από αυτές είναι να μην υπάρχουν ποσοτικοί δείκτες, μόνο ποιοτικοί. Υπάρχουν κι άλλες. Τις αποδέχονται;
Όχι βέβαια. Θάταν αντίθετο προς τον τεχνοκρατικό χαρακτήρα του προγράμματος της Μπολόνιας για την ανώτατη εκπαίδευση. Λέξη - κλειδί για το τι μας επιφυλάσσουν, η τυποποίηση, η οποία συνήθως συνοδεύει στα κοινοτικά κείμενα τις λέξεις "διασφάλιση ποιότητας" (κι ας απουσιάζει από τον τίτλο αυτού του νομοσχεδίου – γιατί άραγε;). Τυποποίηση γνώσεων, τυποποίηση επιστημονικών κλάδων, τυποποίηση αποφοίτων.
Η τυποποίηση στην εκπαίδευση, κι όχι μόνο την ανώτατη, έχει κι άλλο όνομα, πιο τσέχικο, λιγότερο εύηχο: ρομποτοποίηση.
Προς αυτή την κατεύθυνση, το δικό μας εκπαιδευτικό σύστημα έχει αρκετά προχωρήσει. Εδώ και δεκαετίες, η κοινωνία μας δε δίνει πια αξία στην ίδια τη γνώση, αλλά στο δίπλωμα που την πιστοποιεί. Δεν θεωρούνται οι εξετάσεις εργαλείο της μάθησης αλλά βασικός της στόχος. Γιαυτό και το κλείσιμο των πανεπιστημίων ενοχλεί περισσότερο σε εξεταστική περίοδο παρά σε περίοδο παραδόσεων. Δεν ενδιαφέρει να μορφώσουμε άτομα με κρίση (παρά τις αντίθετες διαβεβαιώσεις κάθε γιορτή και σχόλη) αλλά άτομα με ικανότητα να εκτελούν πιστά οδηγίες. Ποσοτικοποιούνται τα πάντα - καθετί πρέπει να αποτιμηθεί σε βαθμούς, κι οι βαθμοί σε μέσους όρους: Δεν είναι ο άνθρωπος μονοδιάστατο ον; Και για να διασφαλίσουμε την αντικειμενικότητα της βαθμολογίας προσφεύγουμε αποκλειστικά στην αποστήθιση. Έτσι κι αλλιώς δεν έχουμε και πολύ εμπιστοσύνη στους βαθμολογητές, γιαυτό κι οι ερωτήσεις με προεπιλεγμένες τυποποιημένες απαντήσεις κερδίζουν έδαφος: υπάρχει κίνδυνος ο εξεταζόμενος να απαντήσει με δικά του λόγια!
Η Παιδεία δεν καλείται πια να μορφώσει πολίτες αλλά υπηκόους, εκτελεστικά όργανα, ρομπότ. Μετά τα σχολεία, τα πανεπιστήμια υποβαθμίζονται με τη σειρά τους, γίνονται πάρκινγκ. ΑΕΙ και ΤΕΙ χρησιμεύουν για να ανεβάζουν την ηλικία ένταξης στην ενεργό απασχόληση αναστέλλοντας την ανεργία. Οφείλουν να εφοδιάσουν τη νεολαία με γνώσεις τυποποιημένες, αποσπασματικές, επιφανειακές. Με συνταγές.
Έχουμε έτσι μηχανικούς που δεν γνωρίζουν πρόσθεση κλασμάτων, αριστούχους απόφοιτους της νομικής που δεν ξέρουν ποιοι νίκησαν στο δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο επειδή ήταν εκτός ύλης, κοινωνιολόγους που μπερδεύουν τους κοτζαμπάσηδες με τους κομιτατζήδες. Έχουμε φοιτητές ανίκανους για αυτοδιόρθωση. Φοιτητές ανασφαλείς για την κρίση τους (γιατί δεν έχουν αποδείξει ποτέ τίποτε στη σχολική τους θητεία), που απευθύνονται με αγωνία στον καθηγητή (στην εξουσία), να τους επιβεβαιώσει ένα συμπέρασμα στο οποίο έχουν καταλήξει με συλλογισμό κι όχι με προσφυγή στη μνήμη.
Η τάση αυτή δεν είναι ελληνικό φαινόμενο. Υπάρχει σε όλο τον αναπτυγμένο κόσμο. Διατυπώνεται για πρώτη φορά πολιτικά την δεκαετία του 70 στις συνεδριάσεις της Τριλατεράλ. Είναι η άποψη του νεοφιλελευθερισμού για την αναπαραγωγή της κοινωνίας - δηλαδή την Παιδεία. Εφαρμόζεται σιγά σιγά, συναινετικά, με μέτρα που θεωρούνται αυτομάτως «καλά». Όπως το εξεταστικό σύστημα στη χώρα μας: Εφόσον θεωρείται δίκαιο, οι επικρίσεις για τη βλαβερότητά του δεν εισακούονται. Αν στην Ελλάδα το πρόβλημα είναι οξύτερο, είναι γιατί συνήθως εισάγουμε προϊόντα από την Εσπερία άκριτα, χωρίς προσαρμογή στα δικά μας δεδομένα.
Η τάση αυτή σήμερα κυριαρχεί. Ανεξάρτητα από το κόμμα που κυβερνά, ή από τον υπουργό Παιδείας. Ο κάθε υπουργός ευθυγραμμίζεται, σα μαγνητική βελόνα σε μαγνητικό πεδίο, και αναλώνει το πολιτικό του ταλέντο στην εξυπηρέτησή της.
Σ' αυτή τη ρομποτοποίηση, σ' αυτή την πνευματική γενοκτονία, έχουμε προφανώς κι εμείς οι εκπαιδευτικοί, όλων των βαθμίδων, το ρόλο μας και τις ευθύνες μας. Δεν βλέπουμε την κατάσταση όλοι με το ίδιο μάτι, δεν την ονοματίζουμε όλοι με τα ίδια λόγια, δεν αντιδρούμε όλοι με τον ίδιο τρόπο. Όλοι όμως, πιστεύω, έχουμε αισθανθεί την υποβάθμιση της Παιδείας.
Θέλουν να είμαστε φοιτητοφύλακες, με αντίστοιχη αμοιβή. Μας ωθούν να συμπληρώνουμε το εισόδημά μας, άλλος με προγράμματα κι άλλος με πανεπιστημιακά συγγράμματα. ΄Η, πιο προσοδοφόρο αλλά πιο επικίνδυνο (διότι παράνομο - αλλά στην οικονομία της αγοράς κανείς ρισκάρει), με εμπορία θεμάτων, λάδωμα ή μίζα. Και ξενίζει κάποιους όταν αρνιόμαστε.
Αρνιόμαστε γιατί έχουμε ήδη αρνηθεί. Η πλειοψηφία, πιστεύω, των πανεπιστημιακών διαλέξαμε αυτή τη δουλειά όχι για να πλουτίσουμε, αλλά γιατί μας άρεσε. Και συνάμα, μας έτρεφε αξιοπρεπώς. Αν θέλαμε να βγάλουμε λεφτά πιο γρήγορα, πιο εύκολα ή πιο πολλά, είχαμε και τα προσόντα και την ευκαιρία, φαντάζομαι, οι περισσότεροι, να διαλέξουμε κάτι άλλο. Δεν το κάναμε, γιατί θεωρήσαμε ελκυστικότερη τη σχέση με την έρευνα και τη γνώση, την απόχτηση και τη μετάδοση της γνώσης. Ήταν επιλογή μας. Σεβαστή κι η αντίθετη επιλογή, σεβαστοί κι αυτοί που άλλαξαν επιλογή στα μισά του δρόμου.
Εμείς συνεχίζουμε. Αρνιόμαστε ότι "πάντων ανθρώπων μέτρον χρήμα", επιμένουμε στο αρχαίο "πάντων χρημάτων μέτρον άνθρωπος". Αρνιόμαστε την τυποποίηση, τη ρομποτοποίηση, την υποβάθμιση του πανεπιστημίου.
Η σημερινή απεργία κάποτε θα λήξει. Πιθανότατα με τη διατύπωση κάποιου ποσοστού. Άλλα αιτήματα θα ικανοποιηθούν, άλλα όχι. Θεωρώ απίθανο να αποσύρει η κυβέρνηση το νομοσχέδιο της ψευδεπίγραφης "αξιολόγησης". Απίθανο, οχι αδύνατο, κανείς ποτεέ δεν ξέρει. Ίσως λήξει μόνο με μισθολογικά οφέλη, γιατί η κοιλιά με λόγια δε χορταίνει. Αλλά αν αυτό συμβεί, το πρόβλημα δεν θα έχει λυθεί. Θα έχει απλά μετατεθεί
Όσο υπάρχουμε, το πρόβλημα θα το θέτουμε. Όχι μόνο στην κυβέρνηση, στην κοινωνία. Θέλουμε τα παιδιά μας να γίνουν ρομπότ; Μπορούμε να αντισταθούμε σ' αυτό;
Μια κοινωνία που επενδύει στο μέλλον, μια δημοκρατία που χρειάζεται πολίτες φροντίζει για την Παιδεία. Για την Παιδεία και για τους εκπαιδευτικούς - κάθε βαθμίδας. Δεν τους θέλει αετονύχηδες, τους αμείβει σωστά και τους ζητάει δουλειά ουσίας. Κι αυτό δε λύνεται βέβαια από τη μια μέρα στην άλλη, αλλά ούτε λύνεται παραπέμποντας στους νόμους της αγοράς.
Στην υποβάθμιση της Παιδείας συμμετέχουμε αναγκαστικά. Γι αυτό αντιδρούμε, γιαυτό αρνιόμαστε, γιαυτό αντιστεκόμαστε. Γιαυτό σήμερα απεργούμε.
Αθήνα, 21 Σεπτεμβρίου 2003
Κρήτη , 2 Φεβρουαρίουυ 2007-02-
Φυσικά και διεκδικούμε τα αυτονόητα <....αντιδρούμε, αρνιόμαστε, αντιστεκόμαστε. Γιαυτό σήμερα στην κατάληψη πρέπει να συνεχίσουμε να είμαστε δυναμικοί!!
Απόσπασμα
<....Η Χούντα της Νέας Δημοκρατίας -
Καταστολή πορειών με τη βία
Posted February 1, 2007
Εν έτει 2007 η Χούντα επιστρέφει.
Χθες, Τετάρτη 31 Ιανουαρίου έγινε μία πορεία για το εκπαιδευτικό εδώ στα Γιάννενα, όπως έγιναν και σε πάρα πολλές άλλες πόλεις. Μία καθόλα ειρηνική πορεία.
Ποτέ δεν υπήρξε αστυνομική δύναμη στις πορείες εδώ στα Γιάννενα, καθώς ποτέ δεν είχε εκδηλωθεί και κανένα επείσοδιο. Ποτέ. Πρώτη φορά στα χρονικά, όχι μόνο υπήρξε αστυνομική δύναμη, αλλά επιτέθηκε και χωρίς λόγο με δακρυγόνα και γκλομπ στους διαδηλωτές.
Τετάρτη 31/01/2007
Το κράτος έδειξε για άλλη μια φορά το πρόσωπο του διαλόγου. Η πορεία που πραγματοποιήθηκε στα Γιάννενα με τη συμμετοχή όλων των κατειλλημένων σχολών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, εργαζόμενων και των διάφορων φορέων (Δ.Ε.Π. - Δάσκαλοι,…) ενάντια στην συνταγματική αναθεώρηση του άρθρου 16 καταστάλθηκε βίαια ως απάντηση στο αίτημα των Φοιτητικών Συλλόγων να αναρτηθεί ειρηνικά πανό στο κτήριο της Νομαρχίας.
Με απαγόρευση του Νομάρχη Ιωαννίνων Α. Καχριμάνη και την προφανή στήριξη στα γεγονότα που ακολούθησαν, τα ΜΑΤ επιτέθηκαν με χημικά, δακρυγόνα και σιδερένια πτυσσόμενα γκλοπ, τραυματίζοντας φοιτητές, όταν οι φοιτητές προσπάθησαν να υλοποιήσουν τις αποφάσεις των Γενικών Συνελεύσεων και του Συντονιστικού Καταλήψεων – Γενικών Συνελεύσεων.
Καταγγέλουμε και καταδικάζουμε τις ενέργειες αυτές.
Συντονιστικό Καταλήψεων – Γενικών Συνελεύσεων Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Αυτός είναι ο “διάλογος” της κ. γιαννάκου. Απαντά στις αντιδράσεις των φοιτητών και εκπαιδευτικών με χημικά, δακρυγόνα και γκλομπ. Αυτός είναι ο διάλογος. Θέλετε να κρεμάσετε πανό? Κλειστή η πόρτα της νομαρχίας. Θέλετε να την ανοίξετε? Πάρτε χημικά. Τι μου θυμίζει η βίαιη καταστολή όσων αντιτίθενται στα σχέδια της κυβέρνησης…
Σήμερα κάναμε πορεία διαμαρτυρίας για τα χθεσινά επεισόδια. Μία καθόλα ειρηνική πορεία φωνάζοντας συνθήματα, καταδικάζοντας τα χθεσινά γεγονότα. Ενώ προχωρούσαμε λοιπόν, ειδοποιούμαστε από τα τελευταία παιδιά της πορείας πως μας ακολουθούσαν οι μπάτσοι. Ναι, μας πήραν στο κατόπι. Δύο διμοιρίες ΜΑΤ ακριβώς μετά τους τελευταίους διαδηλωτές, λες και είμαστε κρατούμενοι σε φυλακές. Λες και ήμασταν εγκληματίες. Φτάνουμε στην νομαρχία για να διαμαρτυρηθούμε για την “φασιστική” χθεσινή ενέργεια του Νομάρχη Καχριμάνη (γνωστός δεξιός, δε ξέρω αν το τραβάει στα “άκρα”) να κλειδώσει τις πόρτες της Νομαρχίας και να μη μας αφήσει να ανεβάσουμε το πανό -ρίχνοντας και κάτι πρόχειρα χημικά που είχε εύκαιρα- και βρίσκουμε ξανά τις πόρτες κλειστές. Παραδίπλα τα ντόπερμαν: αριστερά και δεξιά από την νομαρχία διμοιρίες ΜΑΤ, παραπέρα ΟΠΚΕ. Με αντιασφυξιογόνες μάσκες, προφανώς έτοιμοι για κάθε ενδεχόμενο. Που βρισκόμαστε ρε παιδιά? Μήπως καμιά 30αριά χρόνια πίσω?
Ανεπιβεβαίωτες πηγές αναφέρουν ότι εθεάθη ο Νομάρχης Ιωαννίνων σε μία γιαπωνέζικη μηχανή, μάρκας Hunda.
Η Χούντα σας δε θα περάσει λοιπόν, κύριοι Δεξιοί. Όσο καταστέλλετε τις πορείες μας με βία, τόσο θα συσπειρωνόμαστε περισσότερο. Τόσο θα εναντιωνόμαστε στην αντιλαική πολιτική σας.
Με ΜΑΤ και βία δε γίνεται παιδεία....>
Παρασκευή, Φεβρουάριος 02, 2007 11:24:22 μμ
telika ti apofash ebgale h gs?
mporei kapoios na anebasei sto blog ta apotelesmata ths syneleyshs?
Τραμπουκισμοί της ΠΑΣΠ - Προσπάθεια “λήξης” κατάληψης
στο Ρέθυμνο, το Δεκέμβριο που μας πέρασε, με τραμπουκισμούς
http://gmargari.wordpress.com/2007/01/19/pasp-odigies-trampoukismoi/
Ο ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΤΡΑΜΠΟΥΚΟΥ
ΟΛΟΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ
http://gmargari.wordpress.com/2007/01/19/pasp-odigies-trampoukismoi/
http://www.youtube.com/watch?v=Loq270XUOjU&eurl=
Δημοσίευση σχολίου